Kelionės / Ryga pt. 2 : TV bokštas, naktinis gyvenimas, Juodagalvių/Melngalvių namai, Meno muziejus, automobilių muziejus

Sveiki!

Štai ir antras žadėtas įrašas apie Latvijos sostinę Rygą ir ką ten nuveikti. Pirmajame aprašiau Katinų namą, Šv. Petro bažnyčią, Rygos pilį bei Rygos katedrą, galvosūkių kambarius, Tris brolius bei butą, kur apsigyvenom (ten rasite ir Airbnb bei Booking registracijos nuorodas su bonusais) . Taigi, jeigu neskaitėt pirmosios dalies, pradėkit nuo jos:)
Šeštadienį pati pirmoji mūsų aplankyta vieta buvo Latvijos nacionalinis meno muziejus. Paties muziejaus pastatas man patiko iš pirmo žvilgsnio. Na, o viduje - ne ką blogiau. Iškart patariu imti bendrą bilietą, leidžiantį apžiūrėti tiek besikeičiančias ekspozicijas, tiek pastovias. Suaugusiam žmogui jis kainuoja 6 eurus, mokyklinukams - 2 eurus, studentams ir pensininkams (būtini pažymėjimai) - 3 eurai. Šeimos bilietai taipogi yra - 5 eurai 1 asmeniui su 1-4 vaikais (turi būti dokumentai, patvirtinantys, kad esate šeima) arba 7 eurai 2 asmenims su 1-4 vaikais. Yra audiogidas, kainuoja 1,5 euro. Muziejus darbą pradeda visąlaik 10 valandą (mes atėjome šiek tiek po 10 ir jau po valandos žmonių buvo tikrai nemažai) ir antradienį-ketvirtadienį dirba iki 18 val, penktadienį - iki 20 val, savaitgalį iki 17 val. Pirmadienis - ne darbo dienos. Kasa baigia darbą pusvalandžiu anksčiau, bet galiu pasakyti iškart - pusvalandžio apžiūrėti viskam neužteks. :)

Taigi, iš pradžių pasikeliate liftu į 5 aukštą. Ten yra eksponuojamos laikinosios parodos, šiuo metu yra Egils Rozenbergs ekspozicija pavadinimu Transfigūracija, kur yra eksponuojami gobelenai, dekoruoti kino juostelės raštais. Atrodo labai įdomiai. Taip pat 5 aukšte galima išeiti ant terasos, kur atsiveria nereali panorama į visą Rygą. Toliau leidžiamės į 4 aukštą, ten dabar eksponuojama Niklavs Strunke ekspozicija, kol jis gyveno Italijoje apie 1920 metus. Kas man patiko tiek 5 tiek 4 aukšte, tai visiškai neutrali, balta erdvė, kurioje galima "įkomponuoti" bet ką, todėl ji puikiai tinka laikinoms ekspozicijoms. Toliau - kuo žemiau, tuo ekspozicijos naujesnės. Antrame aukšte yra patys naujausi kūriniai, kurie man patiko labiausiai. Rūsyje arba -1 aukšte galite rasti taip pat laikinąją ekspoziciją ir vietą, kur yra saugomi šiuo metu nenaudojami paveikslai, t.y. paveikslų sandėlį. Šitas buvo tikrai labai įdomu. Palieku keletą foto.

Vėliau važiavome į automobilių muziejų. Jame aš jau lankausi antrą kartą, todėl galiu pasakyti, kad šįkart man jis įspūdžio nepaliko, tačiau pirmą kartą buvo labai gražu. Jeigu galvojate, kad moterims automobilių muziejuje gali būti neįdomu - klystat. Jūs pažiūrėkite į šiuos grožius ir suprasite, kad ten nuvažiuoti yra tiesiog būtina. Suaugusiems bilietas kainuoja 10 eurų, studentams/pensininkams/mokyklinukams/vaikams iki 7 metų - 5 eurai. Yra šeimyniniai bilietai. Muziejuje yra spintelės daiktams pasidėti, kavinė (nes pats muziejus randasi tolokai nuo Rygos centro, reikia važiuoti), turi nemažą automobilių stovėjimo aikštelę, kuri yra nemokama. Ekspozicija užima tris aukštus, -1  aukšte yra grynai latviškų automobilių ekspozicija, pirmame ir antrame - įvairių firmų senoviniai motociklai ir automobiliai. Vaikams ten taip pat bus įdomu - yra įvairių automobilių mechanizmų vizualizacijos, kuriomis galima pažaisti ir pasiaiškinti, pasimokyti.

Po to sekė TV bokštas, kuris domino taipogi savo apžvalgos aikštele. Prieš kelionę radę labai daug straipsnių apie būsimą bokšto rekonstrukciją, tikėjomės neseniai rekonstruotos vietos, kuri bus atnaujinta ir sovietinės dvasios neberasime. Cha, tikėjomės. Šis televizijos bokštas negali lygintis su mūsų televizijos bokštu Vilniuje praktiškai niekuo. Išskyrus aukščiu - mūsų TV bokštas yra 326,5 metro aukščio, o Rygos - 368 metrai. Apžvalgos aikštelė, kurioje buvome, yra 97 metrų aukštyje. Mūsų TV bokšto apžvalgos aikštelė didesniame aukštyje  (165 m). Interjerą matote nuotraukose - dvelkia senove. Jeigu jaučiate nostalgiją panašiems dalykams, bus įdomu. Bet aš atvirai pasakius nusivyliau, nes iš Rygos tikėjausi šiek tiek daugiau. Tiesa, jums tikriausiai kyla klausimas, kur liftas? Liftas yra vienoje iš bokšto "kojų", todėl labai įdomu juo kilti - traukia tiek į viršų, tiek į šoną šiek tiek. Bilietas suaugusiems ir studentams kainuoja 3,7 euro, senjorai (su pažymėjimais) 2 eurai, vaikai ir mokyklinukai - 1 euras. Atvažiavę turėsite leistis per tunelį. Neišsigąskite, kad prie kasos kurį laiką gali nieko nebūti - bent jau kada buvome mes, ten dirbo tik du vaikinai, iš kurių vienas gali būti viršuje, o kitas - kelti liftu arba laukti lifto, todėl jie neretai palieka kasą vieną. Palaukite prisėsdami šalia buvusioje kavinėje. :)

Toliau judėjome į barą, kuriame stebėjome futbolo rungtynes. Mūsų pasirinkimas buvo Paddy Whelan's, esantis pačiame senamiestyje. Galiu pasakyti viena - baras buvo sausakimšas, džiaugėmės, kad rezervavom vietas savaitė prieš. Pilna televizorių patogiose vietose, todėl specifinės vietos labai ieškoti nereikėjo. Alaus pasirinkimas... Tiesiog baisiai didelis. Man, kaip nelabai nusimanančiai aluje, teko rinktis tiesiog bet ką spėjant. :) Vieną iš dviejų pataikiau ir išsirinkau labai skanų alų - tai Shepherd Neame India Pale Ale. 100  % rekomenduoju :) Šiaip aptarnavimas labai greitai net ir esant dideliam žmonių kiekiui, dauguma personalo šneka tiek rusiškai, tiek angliškai, bet mūsų barmenas rusiškai stengėsi kalbėti, bet jam buvo sudėtinga, todėl bendravome angliškai. Dėl užkandžių jis iškart mus nuteikė, kad teks apie valandą palaukti, nes dideli žmnoių srautai, bet gavome kažkur per 40 minučių. Maistas skanus, rinkinys prie alaus keturiems tikrai tinkamas keturiems. Nachos nesupratau. Pas mus jie gerokai skanesni. Kainos... Sakyčiau, vidutinės. Nėra labai brangu, bet nėra ir pigu. Galite rasti meniu užėje čia. Kas man patiko Rygoje, tai jog šeštadienį po vidurnakčio dar vyksta judesys. Daug patrulių, senamiesčio širdyje po vidurnakčio dar dirba Narvesenai, yra kur pavalgyti, dirba naktiniai klubai, barai. Jeigu mėgstat naktinėti, Rygoje ką veikti tikrai bus.

Galiausiai sekmadieniu pasilikom Juodagalvių (Melngalvių) namus prieš važiuojant namo. Muziejus įdomus tuo, kad jame pasakojama apie pačius Melngalvius, kas jie buvo, kuo įžymūs ir tuo pačiu galima nemažai sužinoti apie pačios Rygos istoriją. Nuvylė, kad muziejus pakankamai nedidelis ir jam užtenka gero pusvalandžio. Tačiau viduje gražu ir didinga, todėl verta užeiti. Bilieto kaina suaugusiam 6 eurai, studentams ir senjorams - 3 eurai pateikus pažymėjimus.

Yra vienas labai didelis minusas kalbant tiek apie meno muziejų, tiek apie Melngalvių rūmus - viskas arba latvių, arba anglų kalba. Yra duodami lankstinukai kitomis kalbomis, bet iš tiesų turėjome vertėjauti anglų kalbos nesuprantančiai savo kompanijos daliai. Čia yra nelabai gerai, kita vertus, iš to muziejus uždirba - imamos gido paslaugos arba audiogidai, o tai yra papildomos pajamos.
Visoje Rygoje tikrai laisvai susišnekėsite rusiškai, net patys latviai kartais kalba pusę sakinio latviškai, pusę - rusiškai. Taip pat nėra problemų susikalbėti angliškai. Kai kurie dar šneka ir vokiečiai, nes vokiečių turistų taip pat pakankamai nemažai.

Tokia mano kelionė į Rygą. Tikiuosi jums patiko, radote naudingos informacijos ir nenuobodžiavote skaitydami. Jeigu turite klausimų, lauksiu!

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Plaukų priežiūra / Dr. Konopka's stiprinantis ir atkuriantis plaukų struktūrą šampūnai

Kosmetikos sudėtis / SLS/SLES vs. Sodium Coco-Sulfate - kuo skiriasi?

Kelionės / Kuba. II dalis: internetas, kur ir ką valgyti, kokius suvenyrus nusipirkti, tarpmiestinis transportas.