Kelionės / Kuba. II dalis: internetas, kur ir ką valgyti, kokius suvenyrus nusipirkti, tarpmiestinis transportas.

Sveiki!

Tikiuosi, prieš savaitę parašytas įrašas apie kelionę į Kubą buvo įdomus ir informatyvus. Šiandien tęsiu savo pasakojimą apie šią šalį ir kaip viskas atrodo, kiek kainuoja ir kokie įspūdžiai.

Pirmasis įrašas buvo publikuotas čia.

Kaip naudotis internetu?

Apie interneto ryšį Kuboje sklando visokių gandų: kad jis laaabai brangus, labai lėtas ir beveik niekur neveikia, kitur galima rasti informacijos, kad jo išvis nėra... Ne, jis egzistuoja. Public Wi-fi principu. Jeigu būsite viešbutyje, gali būti, jog interneto kortelės bus parduodamos ten ir bus hotspot'ai, pavadinti būtent viešbučio pavadinimu ir jungtis reikės prie jų. Public hotspot'uose veikia operatoriaus ETECSA taškuose parduodamos kortelės, kurias nusipirkę gauname vartotojo vardą ir slaptažodį, su kuriuo prisijungę naršyklėje gauname prieigą prie interneto. Viešbučiuose, jeigu parduodamos, tai tokios pat kortelės (bent jau taip buvo viešbutyje Grand Memories Varadero Varadere). Kaina tiek viešbutyje, tiek ETECSA nesiskyrė - 1 CUC vienai valandai. Dar ETECSA turi 5 valandų korteles, tai kaina būtų 5 CUC. Tik atkreipiu dėmesį: viešbučio kortelė veikia tik viešbutyje, ETECSA - tik miesto hotspotuose. Mes padarėme klaidą ir nusipirkome korteles priešpaskutinę dieną Havanoje, o Varadero jau būnant viešbutyje kortelės neveikė ir teko pirkti viešbutyje, o Havanoje pirktąsias - naudoti išvažiavus į Varadero miestelį arba oro uoste. Interneto greitis pakankamai geras, įmanoma palaikyti pokalbį per Viber arba Messenger. Uždraustas eBay puslapis ir visiškai nesikrauna Snapchat bei nesisiunčia Google žemėlapiai, todėl patariu atsisiųsti būnant dar Europoje ar kitur, kur galite tai padaryti.
Atsijungimas vyksta tiesiog išjungiant Wifi veikimą telefone. kiekvieną kartą, kai prisijungsite iš naujo su turima kortele, rodys toje kortelėje likusį laiką, kurį galite būti interente su ta kortele.
ETECSA skyriai yra išsibarstę po visą Havaną, tokie balti kioskeliai. Šiaip galite atskirti, kur "parduoda internetą", iš didelės žmonių minios - ten dažniausiai yra ir hotspotas. Centrinis "telepunto" yra ties adresu Obispo 351 - šis skyrius dirba nuo 9 ryto (ir patartina tokiu metu ten jau stovėti eilėje), informacijos centro darbuotoja minėjo, jog iki pietų būtų gerai nusipirkti, nes vėliau kortelės gali būti išparduotos. Būtinas pasas. Beje, rekomenduotina nesijungti prie interneto apie 13-14 valandą ir 21:30-22:30, nes tai patys užimčiausi laikai.
Eilė prie interneto

Nuotraukoje matomas telepunto yra ties adresu Obispo 351.

Kur valgyti ir ką rinktis?

Išskyrus vieną vienintelį kartą, kai užsisakėme pusryčius bute, kuriame gyvenome (apie tai minėjau praeitame įraše), visą laiką valgėme ir gėrėme restoranuose. Išbandėme keletą įvairių restoranų apie kuriuos ir papasakosiu šiek tiek plačiau.

San Ignacio 214

Absoliutus favoritas, į kurį traukėme valgyti netgi 3 vakarienių. Nors toje sankryžoje, kur yra restoranas, netviska švara ir tvarka ir gali pasirodyti netgi nejauki vieta vakarais, iš tiesų pats restoranas yra nuostabus. Vienareikšmiškai (na, ne visai, La Bodeguita del Medio mes nebuvom) patys skaniausi Mohito kokteiliai. Maistas skanus ir gerai pagamintas, o valgėme tikrai įvairiausius dalykus: vištieną, žuvį, krevetes, lobsterį. Aptarnavimas yra tobulas. Kainos - už patiekalą gali siekti 10-20 $, Mohito apie 3,5-4 $. Garnyrai įtraukiami į patiekalų kainą (pavyzdžiui, rice and beans, kuriuos privalote išbandyti Kuboje). TripAdvisor apie šį restoraną rasite taip pat praktiškai vien gerus atsiliepimus. Todėl drąsiai rekomenduoju. Be to, vakare, jau išeinant, ypač, jeigu atėjote primą kartą, jums duos kortelę, su kuria tarp 16-18 valandos galėsite gauti 10 % nuolaidą sąskaitai.

Skaniausias Mojito Havanoje

Krevetės su česnaku

Daiquiri

Mėsa su ryžiais, o fone matote mano meilę - rice and beans
O štai ir jie. Pateikiami prie kiekvieno patiekalo kaip garnyras nemokamai

Adresas: San Ignacio 214

La Criolla

Jeigu jau ieškojote valgymo vietų per Trip Advisor, tai turėjote nustebti, kaip mes išvis čia atsidūrėm. Deja, atsidūrėm vien tik dėl to, kad neturėjome interneto ir neturėjome informacijos apie restoranus, norėjome valgyti (o ryte beveik jokie restoranai nedirba, viskas atsidaro pagrinde nuo 10-11 valandos), o mus užkalbino vyrukas su viliojančiu pasiūlymu Katedros aikštėje - du gėrimai žmogui, užsisakančiam pagrindinį patiekalą, nemokami, plius duodam nemokamą internetą (nemokamas internetas Kuboje? Taip, pasirodo, būna. Buvome apie tai skaitę, bet kai mums PRIĖJO ir PASIŪLĖ, jautėmės laimės kūdikiais). Gal ir nieko deal. Užėjome. Užkampis (mus nuvedė į kiemus, o ten pasirodo yra ir restoranas), na, bet pakenčiama. Išsirinkome gėrimus. Gėrėme berods PinaColada, Mohito ir Daiquiri. Tai Daiquiri skanesnio per visą buvimą Kuboje aš neragavau. Galbūt dėl to kiek gaila, kad daugiau negrįžome į šią vietą, bet tam buvo priežasčių.
Mano pamiltas Daiquiri
Iš meniu mano kompanionai užsisakė lobsterius (jie čia buvo stebėtinai pigūs, berods, apie 20 $), aš vištienos kepsnį. Vėlgi atnešė skanius ir nemokamus garnyrus, viskas buvo puiku ir tikrai skanu. Ir kas mums tuo metu buvo svarbiausia - sotu!

Lobsteris

Kažkokios lyg bulvės, kurios buvo labai skanios, ir diidelė lėkštė ryžių su pupelėmis

Sotūs ir patenkinti laukiame sąskaitos, jau suskambinome ir giminaičiams, papasakojome įspūdžius. Gavus sąskaitą prasidėjo smagumai. Mes jau kaip ir įpratome prie 10 % arbatpinigių, bet iš kažkur prie sąskaitos atsirado 15 $. 10 % įvardinta kaip "tax", o 15 $ - kaip service. Bendrai išėjo berods 75 $. Beprotiška suma. Kviečiamės padavėją, kuri angliškai nė bum bum. Čia ir pasitarnavo internetas ir susikalbėjome per vertėją. Pasirodo, jie 10 % vadina mokesčiu, kurį moka vyriausybei (nors visuose restoranuose tai yra arbatpinigiai),  o 15 $ mes galime mokėti savo nuožiūra ir taip palikti jiems arbatpinigių. Maždaug, suprask, mes parašėm tiek, mes tiek ir norėtumėm. O jeigu tu sumokėsi ir nepasidomėsi, už ką, mes labai ir nesupyksime. :)
Grįžusi namo pažiūrėjau TripAdvisor ir truputį nesuprantu šio restorano politikos. Reitingas 1,5/5. Praktiškai visi atsiliepimai giria maistą, bet paliekama mažiau būtent dėl apgavysčių. Negi taip geriau? Nesuprantu.

Adresas: Calle San Ignacio 68

El Chanchullero de Tapas

Prieš važiuodami pažiūrėkite, kaip ši vieta atrodo, nes galite ir nerasti! Mes sunkiai ieškojome, klaidžiojome, bet radome. Draugiškas personalas ir skanūs gėrimai! Ir nebrangūs, palyginti. Maisto ten nebandėme, nes tuo metu nebuvome alkani, bet galiu pasakyti, jog šalia valgantys atrodė valgantys labai skanų ir maistingą miastą, o patiekimas man labai patiko - šiek tiek panašus į Talutti restorano. Be to, šalia šio restorano yra ETECSA kioskelis ir vieta, kur galite rasti internetą. Tik tiek, kad pati vieta gali pasirodyti ne itin erdvi. Bet mums trumpam užėjimui labai tiko ir patiko.

Kiek išleidome už keturis kokteilius ir kavą

Adresas: Teniente Rey, 457A bajos / Plaza El Cristo Habana Vieja

La Vitrola

Vienintelė iš nedaugelio vietų, kurios dirba prieš 10-11 valandą ryto (taip, taip - jeigu norėsite ankstyvų pusryčių Havanoje, jų tiesiog negausite, išskyrus šią vietą, kuris atsidaro nuo 8:30 ir dirba iki pat vidurnakčio). Na, ir apskritai, ši vieta labai populiari tarp europiečių - tai galite pamatyti vakare arba per pietūs praeidami per Plaza Vieja (mes pirmąją dieną atskridę ir eidami pro ten matėme nemažai žmonių iš savo lėktuvo). Taigi, mes čia valgėme savo paskutinius pusryčius Havanoje. Ir galiu pasakyti, jog tai buvo nuostabūs, nei per sotūs, nei per lengvi pusryčiai. Buvo labai skanu, aptarnavimas buvo labai geras, padavėjas netgi pasisiūlė mus nufotografuoti :) , nuolatos prieidavo paklausti, ar viskas tvarkoje. Vienintelis minusas - jeigu esate įpratę prie tokių dalykų kaip apelsinų sultys, t.y. prie tokių gėrimų, kruie mums įprasti, tai čia jų nėra - gausite ananasinį arba arbūzinį gėrimą, kurį, beje, primygtinai rekomenduoju paragauti. Pusryčių meniu patiekalai kainavo tarp 7-9 $, gėrimai 2-3 $ . Kava pas juos yra pateikiama labai įdomiai - su cukranendrės gabalėliu, kuriuos galima ir pasisaldinti kavą ir jį valgyti! Skonis savotiškas, bet arbatą tikrai saldina.
Rytinė kava

Gausus pusryčių stalas

Didelis pliusas - nuolatos skambanti gyva muzika, todėl jeigu mėgstate muziką ir retro aplinką, tai šią vietą rekomenduoju! Good vibes garantuoti :)
Adresas: San Ignacio Esq. Muralla

El Cafe

Šią rekomendaciją radau dar būdama Europoje ir susigundžiau ten nueiti, nes buvo rašoma, kad daromi vieni skaniausių Mohito Havanoje. Tai ne, deja, turiu nuvilti. Taip nėra. Skaniausi, kokius tik ragavom, visgi San Ignacio 214. Bet gėrimai visvien skanūs ir verti dėmesio. Aptarnavimas neblogas. Aplinka pakankamai paprasta, netgi atrodo, kad iki galo neįrengta. Maisto vertinti negaliu, bet skaičiau atsiliepimus, kad labai gerai. Todėl - galite eiti, galite neiti. :) Beje, TripAdvisore jie skelbia, jog taip pat dirba nuo 9 valandų ryto, tai galite bandyti nueiti ten pusryčių.

Mojito

Adresas: Amargura #358

Jeigu esate biudžetinis turistas ir norite išnaudoti vietos, kurioje apsistojote, virtuvės galimybes...

Turgumis, kur galima nusipirkti maisto, mes nelikome pernelyg susižavėję. Dažniausiai ten nėra labai švaru, dėl karščio maistas galimai pūva ir t.t. Nors mums bute ruošti pusryčiai tikrai buvo šviežiai nupirkti kažkur netoliese, tad įdomu kur? Gal vietiniai žino slaptas vieteles, kur parduodami daugiau mažiau maistui tinkami dalykai? Bet kuriuo atveju reikia vaikščioti ir ieškoti po miestą, nes paprastos parduotuvės, kurias taip pat galite rasti Havanoje, atrodo daugmaž taip:

Netoliese San Ignacio 450 adreso galite rasti vienoje vietoje ir maisto prekių, ir vandens parduotuvę, tai štai ten galite užeiti. Vanduo ten, kiek matėme, pigiausias visoje Havanoje, taip pat galite nusipirkti ir limonado. Jų vietinis "Sprite" labai skanus.

Kokius suvenyrus pirkti Havanoje?

Na, mes užsiėmėme tik vieno dalyko - juodojo koralo papuošalų medžiokle. Juos buvome radę prabangioje parduotuvėje tarp 360 ir 408 Obispo adresų (beje, tame tarpe yra ne viena suvenyrų parduotuvė). Vėliau radome taip vadinamame supermarkete - taip žmonės vadina turgų pavadinimu Feria de Artesania de San Jose (na, bent jau taip jis užvadintas turistiniame žemėlapyje). Ten yra grynų gryniausias turgus, kur galima rasti vien tik suvenyrus ir ETECSA biurą. Viskas, daugiau nieko.
Taigi, grįžtant prie juodojo koralo papuošalų. Jie yra nebrangūs, kainos svyruoja tarp 5 ir 30 $ (nuo paprastų auskarų iki mini-kolje), dauguma jų - pasidabruoti. Jums perkant juodojo koralo papuošalus privalo išrašyti dokumentą, liudijantį, kad šie papuošalai yra juodojo koralo papuošalai, už kiek jūs juos pirkote ir kur. Šį dokumentą saugokite su savimi ir patariu dėti pirkinį į rankinį bagažą. Tieisog gali paprašyti Europoje parodyti tokius dalykus, nors mūsų niekas ir neprašė, atsarga gėdos nedaro.
Cigarai, cigaretės, cigarilės, jų aksesuarai. Kuba garsėja savo cigarais, todėl neparvežti tokio dalyko, netgi jeigu nesate stiprus rūkorius, būtų mažų mažiausiai keista. Rinkitės Cohiba, Romeo y Julieta cigarus, kitus panašios klasės. Būtinai pasidomėkite, kiek jų galite parvežti į savo šalį, kad nekiltų problemų. Beje, tokio dalyko, kaip cigarečių skoniai, Kuboje nėra - yra stiprios ir vidutinės. Netgi lengvų nėra. Todėl galite net neklausti ir neieškoti - nerasite. Cigarų kainos gali svyruoti tarp 3 ir 10 $ už vienetą, cigarilės - 2 $ už pakelį.
Taip pat venkite pirkti iš siūlančių gatvėse pigiau - jie gali būti susukti iš nekokybiškų medžiagų, pavyzdžiui, bananų lapų, ir jais galite apsinuodyti, tai sutaupysite savo sveikatos sąskaita.
Havana Club... Mes jo pirkome tik porą butelių būtent to, ko neturime Lietuvoje, tai Havana Club Ritual Cubano. Visi kiti - 5 anos, 7 anos, 15 anos, Seleccion de Maestros, Anejo Especial - yra Lietuvoje ir dauguma ta pačia kaina. Todėl kam pirkti ir vežti tai, ką ir taip turime? Mes tam nematėme prasmės, todėl ir nevežėme.
Jie savo kosmetikos neturi, nors garsėja savo medicina ir medikamentais. Mes norėjome patikrinti šį faktą, tačiau vienintelė rasta vaistinė reikiamu metu buvo uždaryta... Todėl likome nieko nepešę.
Na, aišku, galite iš to paties turgaus parvežti magnetukų, įvairių odos ir medžio dirbinių, kurių ten apstu, marškinėlių su Che Guevara ir Cubos vaizdais. Beje, jeigu norėsite marškinėlių, juos pirkite tik ten - kainos skiriasi 2-3 kartus nuo kainų mieste, aplink Capitolio.

Kaip nusigauti iš Havanos į Varadero?

Po trijų naktų viešnagės mes susiruošėme į Varadero, kur mūsų laukė didžioji mūsų kelionės dalis - 11 naktų viešbutyje ant vandenyno kranto. Apie nuvykimą ten mes buvome pagalvoję iš anksto ir aptarę jau pirmą dieną su savo gyvenamojo buto administratoriumi. Šis mums "paderino" taksistą už 100 $. Turint omenyje, jog nuo Varadero iki Havanos yra apie 140 km, tai čia yra super kaina. Plius, iš vairuotojo gavome pilną gidą apie gyvenimą Kuboje, kaip čia gyvena paprasti žmonės ir sužinojome labai daug įdomių dalykų, taip kad stay tuned. Mus paėmė nuo pat namų ir atvežė iki pat viešbučio, todėl patarimas - tarkitės su savo apartmanetų šeimininkais. Jie tikrai pasistengs per pažintis jums padėti.
Taip pat yra tam tikri Viazul maršrutai, kurie perveža keleivius iš Havanos į Varadero ir Matanzas miestus. Bet apie tai reikėtų pasidomėti INFOTUR biuruose.

Sekančiame įraše jūsų laukia pažintis su Varadero - papasakosiu apie viešbutį, kaip ten maitina, kuo užimta ir ką ten veikti.

Tikiuosi, šis įrašas neprailgo ir jums patiko!
Jeigu taip, pasidalinkite su draugais ir iki susitikimo kituose įrašuose!

Trečioji dalis čia.

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Plaukų priežiūra / Dr. Konopka's stiprinantis ir atkuriantis plaukų struktūrą šampūnai

Kosmetikos sudėtis / SLS/SLES vs. Sodium Coco-Sulfate - kuo skiriasi?